בכיר בנוג'בא בראיון לעיתון איראן:

אנו פוגעים בארה''ב, כי היא מפקד המלחמה נגד עזה

אל-אסדי הכריז כי כל עוד וושינגטון תנהל את ההתקפות האכזריות של הצבא הציוני על תושבי רצועת עזה, ההתנגדות העיראקית תמשיך לתקוף בסיסים אמריקאיים באזור.

לפי מרכז התקשורת וענייני המדיה של נוג'בא, בראיון בלעדי לעיתון "איראן", יו''ר המועצה הפוליטית של תנועת ההתנגדות האסלאמית נוג'בא הסביר את ההתפתחויות בפלסטין הכבושה ואת היבטי ההתמודדות של ציר ההתנגדות עם חזית תומכי ישראל, והצהיר כי המשטר הציוני הולך ומתמוטט מבפנים בעקבות המהלומה הקשה שספגה.

שייח "עלי אל-אסדי" ציין כי המלחמה נגד עזה מתנהלת על ידי ארה''ב, והדגיש כי הסיבה להסלמת ההתקפות של ההתנגדות העיראקית על בסיסים של צבא ארה''ב ברחבי האזור היא הפחתת הלחץ על ההתנגדות הפלסטינית, והפעולות הללו יימשכו.

הוא שיבח את התפקיד המרכזי של הרפובליקה האסלאמית של איראן, חיזבאללה בלבנון ואנצאר אללה בתימן בתמיכה בחזון פלסטין, וראה בניצחון הצבאי של חמאס עובדה מבוססת ששום תהליך דיפלומטי לא יכול להאפיל עליו.

להלן פרטי הראיון הזה:

- לדעתך, מהם הגורמים העיקריים שהובילו למבצע סערת אל-אקצא?

גורמים רבים הובילו למבצע הזה, והחשוב שבהם הוא שינוי במאזן הכוחות בעולם. גורם נוסף הוא שההתנגדות האסלאמית הפלסטינית הבינה בערנות את תוכנית הציונים והיהירות העולמית ליצור שינויים דמוגרפיים ולעקור בכפייה את תושבי רצועת עזה. גם לחצים כלכליים וביטחוניים על תושבי עזה השפיעו על המבצע הזה.

- בתחילת המלחמה, כלי תקשורת מערביים האשימו את חמאס בהפרת זכויות אדם. מה המניע להעלאת האשמות כאלה?

המניע להעלאתן הוא לכסות על הרג המוני של אזרחים חסרי הגנה, נשים וילדים, וליצור תעמולה נגד ההתנגדות האסלאמית בעזה. אבל שקר לא יישאר לנצח, ואלוהים גילה את המהות האמיתית של הציונים בפני דעת הקהל ואפילו כלי התקשורת שלהם.

- ארה''ב נכנסה למערכה זו כבר מהיום הראשון, ונראה שהיא לא מעוניינת לסיים את המלחמה. האם זה אומר שוושינגטון מנסה לפרוץ עוד מלחמה גדולה במזרח התיכון? אם כן, האם התוצאה תהיה שונה מהכישלונות שלה באפגניסטן ובעיראק?

ארה''ב נכנסה למלחמה זו כבר מהיום הראשון מתוך המניע של שמירה על קיומו של המשטר הבלתי לגיטימי, שספג מכה קשה והתמוטט מבפנים ומבחוץ. במקביל, האמריקאים ניסו לנצל את המצב הנוכחי כדי לממש את התוכניות המיועדות. אבל התוצאה של כניסתם תהיה זהה לכישלונם באפגניסטן ובעיראק - אם לא גרוע מזה - וזאת בשל התפקיד שמילא ציר ההתנגדות בהתמודדות עם היהירות העולמית במערב אסיה.

- למרות התמיכה הפעילה של חיזבאללה בלבנון בחמאס, שהגיעה עד כדי סכסוך צבאי עם הציונים וגרמה לשהידים, חלק מכלי התקשורת המערביים מנסים להוכיח שחיזבאללה השאיר את חמאס לבד במלחמה. מה תגובתך לטענה זו?

טבעי שטענות חסרות בסיס כאלה יתפרסמו בכלי תקשורת מערביים, משום שהם נמצאים בשליטה של הלובי העולמי של הציונות, ומחויבים להתייצב לחלוטין לצד המשטר הציוני ולשקר לגבי ההתנגדות האסלאמית, שבראשה עומד חיזבאללה. כמובן שהם לא יצליחו. איך הם יכולים "להסתיר את השמש באור יום"?!

- איך עמדה ההתנגדות העיראקית לצד ההתנגדות בעזה עד כה, ואיך היא תפעל בעתיד?

ההתנגדות העיראקית עמדה לצד ההתנגדות הפלסטינית כבר מהיום הראשון, והחריפה את התקפותיה על הכוחות האמריקאיים המוצבים בעיראק ובאזור במטרה להפחית את הלחץ על ההתנגדות האסלאמית בעזה, כי ארה''ב מנהלת את המלחמה נגד עזה. נעמוד לצד ההתנגדות הפלסטינית עד לשחרור כל השטח ועד לטיהור מוחלט של הארץ הפלסטינית מהכובשים.

- איך אתה מעריך את תפקידה של ההתנגדות התימנית?

תפקידה של ההתנגדות התימנית כלפי חזון פלסטין הוא תפקיד מרכזי, ועד כה היא מילאה את אחריותה הדתית, המוסרית וההיסטורית כלפי הנושא המרכזי של האומה האסלאמית, והנחיתה מהלומות כבדות על האויב הציוני באמצעות התקפות אסטרטגיות.

- איך אתה מעריך את עמדות איראן בתמיכה במבצע סערת אל-אקצא?

לרפובליקה האסלאמית תמיד היה תפקיד מהותי ומרכזי בתמיכה בחזון פלסטין מאז הימים הראשונים של המהפכה האסלאמית באיראן. איראן הייתה מובילה בתמיכה בהתנגדות הפלסטינית ובהתקדמותה; עד כדי שאנו רואים היום שההתנגדות הפלסטינית עברה מעמדת הגנה להתקפה.

- - נתניהו והממשלה שלו איבדו את הפופולריות שלהם לפני המלחמה הזו. איך אתה מעריך את מצבה הפנימי של ישראל ושל ממשלת המשטר הזה ביום שאחרי המלחמה?

ממשלת נתניהו השנואה רוצה כעת לנצל את מצב המלחמה כדי לשנות את המצב הפנימי לטובתה במחיר הרג אכזרי. היא לא תוכל להגשים מטרה זו, והמשטר הציוני יעמוד בפני קריסה פנימית לאחר המלחמה בשל המכה הקשה שספג, כך שלא יצליח להחזיר את מצבו לקדמותו אפילו בעשר השנים הקרובות; לכן, אנו רואים במבצע זה הקדמה להשמדת המשטר הזה. אין ספק שישראל לאחר מבצע סערת אל-אקצא שונה מישראל לפניו.

- איך אתה מעריך את תוצאות הקרב בין חמאס לצבא ישראל? האם המלחמה הזו תסתיים בפתרונות צבאיים או ביוזמות דיפלומטיות?

רוב המלחמות בעולם מסתיימות ביוזמות דיפלומטיות, אבל הניצחון הצבאי של חמאס הוא עובדה מבוססת ושום תהליך דיפלומטי לא יכול להאפיל עליו.

- מהם המסרים והלקחים של מבצע סערת אל-אקצא לישראל, לחמאס, למערב ולערבים?

בעקבות מבצע סערת אל-אקצא, הישראלים הבינו שהמשטר המזויף שלהם חלש ורקוב מבפנים. החיילים והתושבים הציוניים הבינו כי אין להם שורשים בארץ פלסטין, והצבא שלהם, שטען שהוא בלתי מנוצח, הובס תוך לילה.

אבל בצד השני גברה הוודאות של חמאס ושל המוג'אהדים שאיתנות ועמידה מול האויב ומאבק בדיכוי יובילו לניצחון, גם אם ייקח הרבה זמן להשיג את הניצחון הזה.

לגבי המערבים, יש לומר כי כישלונם נחשף לאחר 75 שנה וכעת הם עצמם הבינו שאינם יכולים ליצור מדינה לא לגיטימית ולכפות אותה על הגיאוגרפיה של האזור.

לגבי כמה ממשלות ערביות שעמדו לצד המשטר הבלתי לגיטימי הזה, אני חייב לומר שנחשפו הטעויות והבגידה שלהן והן שנואות על האומות שלהן. אבל אלו שעמדו לצדה של פלסטין בשל אמונתן באמת, זכו לאהדה ציבורית רחבה בגאווה ובכבוד כגיבורים.

החדשות האחרונות