תנועת נוג'בא הכריזה בהצהרה:

אנו תומכים בממשלת עיראק ובעם העיראקי נגד הרוע של וושינגטון והשגריר האמריקני/ גאווה בהתנגדות הצבאית נגד הכיבוש

המועצה הפוליטית של נוג'בא הדגישה כי ההתנגדות גאה בעימות הצבאי נגד הכיבוש, והבטיחה לממשלה ולעם העיראקי שתנועה זו תתמוך בדרישה החוקית לגירוש האמריקאים.

לפי משרד התקשורת וענייני המדיה של נוג'בא, לרגל יום השנה לניצחון הגדול של האומה העיראקית על הטרור התכפירי ולסיום שלטונו של דאע''ש על חלק גדול ממדינה זו, המועצה הפוליטית של תנועת ההתנגדות האסלאמית נוג'בא הוציאה הצהרה שבה בירכה את העם הגיבור ואת הרשויות הדתיות של עיראק, והדגיש כי:

דאע''ש היה מחונך על ידי ארה''ב וחלק מהפרויקט שלה להרוס את המדינה, להפיל את הממשלה ואת המבנה הפוליטי של עיראק.

אנו מביעים את שביעות רצוננו ותמיכתנו בעמדתו של ראש הממשלה הנכבד כי אף אחד אינו רשאי להציג את עצמו כשומר עיראק, וברור שלכך אין דוגמה אחרת מלבד ארה''ב המרושעת.

אמריקאים רוצים לכפות את שלטונם על עיראק ומוסדות המדינה, להפר את הריבונות הלאומית ולפלוש לארצנו; במיוחד השגרירה שלהם המתערבת בענייניה הפנימיים של עיראק בגלוי ובצורה מבישה.

ההתנגדות האסלאמית הייתה מאז ומתמיד מגן על עצמאותה וחירותה של המדינה והיא הייתה ותהיה תומכת בריבונות עיראק, וכוחותיה הקריבו את חייהם בדרך זו.

ההקרבה העצמית של ההתנגדות תימשך בדרך זו עד להפסקת השחצנות של ארה''ב ושל כל מי שיש לו אשליה לשלוט בעיראק.

יש לשאוף להגשמת מטרה זו בשתי דרכים:

ראשית, פעולות רציניות של הממשלה, הזרמים הפוליטיים והפרלמנט כדי לרסן את השגרירה האמריקאית המרושעת ולגרש את הכובשים - במיוחד מאחר שחברי הפרלמנט העבירו את החוק לגירוש כוחות זרים וגם האומה אישרה אותו תוך הפגנות המיליונים.

לצורך כך די שהממשלה תכריז לאמריקאים במכתב שהיא אינה זקוקה לנוכחותם.

 

שנית, התנגדות צבאית לגירוש הפולשים - זו זכות לאומית לגיטימית ואף אחד לא יכול להתנגד לזה, אלא אם כן הוא שכיר חרב של הכובשים.

ההתנגדות האסלאמית נטלה בגאווה על עצמה את האחריות לעימות הצבאי.

החדשות האחרונות