דובר נוג'בא אמר;

תיק המשא ומתן עם ערב הסעודית היה בתיק של השהיד סולימאני/ פרטים חדשים על הקנוניה להתנקשות במפקדי ההתנגדות

אל-שמרי חשף פרטים חדשים על הפשע בשדה התעופה בבגדד, והודיע על תפקידו המרכזי של המפקד השהיד של כוח קודס של משמרות המהפכה במשא ומתן בין ריאד לטהרן בתיווך ממשלת עיראק דאז.

לפי מרכז התקשורת וענייני המדיה של נוג'בא, בראיון טלוויזיוני, הדובר הרשמי של תנועת ההתנגדות האסלאמית נוג'בא ראה בחקירת רצח מפקדי ההתנגדות משימה היסטורית לכל הרשויות העיראקיות, ואמר: תנועת נוג'בא לא נכנסה לפרלמנט ולממשלה, והיא אפילו אינה חלק ממסגרת התיאום של המפלגות השיעיות; אנחנו נמצאים רק בוועדת התיאום של קבוצות ההתנגדות. אבל לגבי התיק הזה, יש לנו עמדה קבועה ולעולם לא נשנה אותה, גם אם נישאר לבד. הכעס שלנו על ההתנקשות בחאג' קאסם ואבו מהדי אינו התרגשות חולפת ואי אפשר לשכוח אותה בקלות.

המהנדס "נצר אל-שמרי" הצביע על עדויות לגבי מעורבותם של כמה גורמים מסוכנות הביון העיראקית בפשע בשדה התעופה בבגדד, והוסיף: קצין ביטחון הודיע ​​על תכנון החיסול הזה חודשים לפני כן, שהוא הועבר ונעלם מהזירה. כולם יודעים של"מוסטפא אל-קאזמי" היה תפקיד או הוא השתתף במבצע הטרור הזה, והשאלה היא האם הגעתו לראשות הממשלה נועדה לתגמל אותו או לכסות את התיק הזה? עם הזמן תתגלה מעורבותם של אנשים רבים ברצח הזה.

הוא הזכיר את הנקודה ש"תיק המשא ומתן עם ערב הסעודית היה בתיק של הגנרל סולימאני בזמן מות הקדושים שלו", וציין: אולי אחת הסיבות החשובות להאצת ההתנקשות הזו הייתה המשא ומתן עם סעודיה, שהתנהל בתיווכו של "עאדל עבדול-מהדי" ואל-קאזמי סייע לו בהתייעצות. עבדול-מהדי הוא שביקש מהסינים למלא תפקיד בשיקום יחסי ריאד-טהרן למען שלום באזור.

בסופו של הראיון הטלוויזיוני, סגן מזכ''ל נוג'בא מתח ביקורת חריפה על חוסר מהלך פוליטי הדרוש כדי לגרש את הפולשים מעיראק, והצהיר: החלטת הפרלמנט מחייבת את הצעד המעשי של הממשלה, שלמרבה הצער, ממשלות שונות מילאו זו אחר זו את אוזנינו רק במילים.

החדשות האחרונות