דובר התנועה הכריז בשיחה טלוויזיונית;

האולטימטום של נוג'בא לראש הממשלה, ליושב ראש הפרלמנט ולבכירים העיראקיים/ לא נפסיק לנקום

אלשמרי הדגיש כי הפעולות לנקום על רצח מפקדי ההתנגדות אינן ניתנות לעצירה, ובכך שם קץ לשמועות, וקרא למנהיגי עיראק ליישם את החלטת הפרלמנט לגרש את הכובשים האמריקאיים מהמדינה בהקדם האפשרי.

לפי מרכז התקשורת וענייני המדיה של נוג'בא, דוברה הרשמי של תנועת ההתנגדות האסלאמית נוג'בא הגיב בשיחה טלוויזיונית לשמועות על הסכם מאחורי הקלעים בין קבוצות ההתנגדות העיראקית לבין מפלגות פוליטיות לוותר על נקמת דמם של השהידים סולימאני ואל-מוהנדס, והצהיר: אסור לאדם או לזרם כלשהו לדבר בשמנו. אני מבטיח בשם נוג'בא לא להפסיק לנקום עד שכל החיילים האמריקאיים הטרוריסטים יעזבו את עיראק; ולתמוך בכל מי שמבצע פעולות נגד הכיבוש, ואפילו אנו גאים בכך שלפעמים מייחסים לנו פעולות של אחרים.

המהנדס "נצר אלשמרי" תיאר כ"מבישות" את השתיקה ואת הפסיביות של חלק מפוליטיקאים עיראקיים מול ההתנקשות באורח המיוחד במדינה, שנכנס לשדה התפועה בגדד בהזמנה רשמית, והוסיף: זה מעיד על שיא הבושה והפחד; ואפילו טוב יותר לומר "שיא החמדנות לשאריות השולחן האמריקאי"!

הוא פנה במיוחד ליו''ר הפרלמנט העיראקי, אל-חלבוסי, והוסיף: אנו גאים שהקרבנו את מיטב הנערים העיראקיים כדי לשחרר את המחוזות שלכם – שהם חלק ממולדתנו – כדי שתוכלו לחזור לבתים שלכם. אלמלא אבו מהדי וחאג' קאסם, יותר מ-11000 שהידים, 30000 פצועים ועשרות אלפים לוחמי הגיוס העממי, האם היית נשען עכשיו על מושבו של יושב ראש הפרלמנט או שהיית חבר בדאע''ש?! לא מילאת שום תפקיד בשחרור השטחים הכבושים, ועכשיו אתה מבקש חלק בחלוקת העושר או עמדות הכוח, ואתה קורא לעצמך נציג עיראק כולה! אתה גם מתעלם מנקמת הדם של המפקדים השהידים, וגורם לזו להיראות כדרישה מצד השיעים בלבד!

דובר נוג'בא שיבח אז את ההחלטה לגרש זרים, וכינה אותה החוק הראוי ביותר של הפרלמנט העיראקי מאז הקמתו ועד כה, ואמר: איפה ההחלטה הזו עכשיו?! מה קרה לה?! כל עוד הממשלה והפרלמנט לא רודפים אחר מימושה, אין אופציה אלא לנקוט בכל שיטות ההתנגדות, לרבות פעולות מזוינות.

בהמשך, אלשמרי פנה ל"מוחמד שיאע א-סודאני" ואמר: אדוני ראש הממשלה! על מנת ליישם את החלטת הפרלמנט, תקבע לוח זמנים לגרש את הכוחות האמריקאיים, שביצעו את הפשע המתועב הזה בשטח עיראק. אנו נעמוד מאחוריכם ונתמוך בכם בכל כוחנו; אך אם תשתקו על זה, אנחנו לא נשתוק.

הוא פנה אז לבכירים ולפקידים עיראקיים וציין: כל מה שיש לכם בחיים - מעמד, תפקיד ומוניטין - אסיר תודה להקרבה העצמית ולדם של השהידים סולימאני, אל-מוהנדס ולוחמי ההתנגדות. אז תהיו הוגנים ומכירי תודה.

דובר תנועת ההתנגדות האסלאמית נוג'בא הדגיש בסוף: לא הייתם הוגנים כלפי השהיד אבו מהדי אל-מוהנדס; אפילו האנשים הכי קרובים אליו לא עשו מה שראוי לעשות לו. האם נשמרו אופיו ושיטתו? האם הישג מדיני גדול או אוניברסיטה או שדה תעופה וכו' נקראו על שמו בעיראק? למרבה הצער, הרוצחים של אבו מהדי וחאג' קאסם עדיין נוכחים בעיראק. זה לא הוגן ששגרירות ארה''ב עדיין מעורבת בגלוי בממשל העיראקי ושגריר ארה"ב נפגש ברציפות עם שרים ויו''ר הבנק המרכזי. מעניין שראש הממשלה אמר לפני זמן מה כי אסור לפקידים לקיים פגישות כאלה. אני לא יודע אם השגרירה הזו עיראקית או זרה?! להגיד לנו אם היא עיראקית!

החדשות האחרונות