יו''ר המועצה הפוליטית של נוג'בא:

ראש הממשלה חייב להיות כנה עם העם ולא לנהל משא ומתן חסר תועלת עם הכובשים / מידע אמין על תפקידה של ארה''ב בפיחות המטבע הלאומי מול הדולר

אל-אסדי הסתמך על מידע אמין על תפקידה השלילי של ארה''ב בעלייה של שער הדולר מול הדינר, והמליץ לבכירים המדיניים של עיראק להימנע ממשא ומתן חסר תועלת עם הכובשים, ולתת לעם להחליט על עימות עם מחפשי שליטה יהירים.

לפי מרכז התקשורת וענייני המדיה של נוג'בא, יו''ר המועצה הפוליטית של נוג'בא הכריז בהודעה: לפי המידע שהגיע אלינו ממקורות אמינים, הגורם העיקרי לעלייה של שער הדולר מול הדינר העיראקי הוא הכובשים האמריקניים.

שייח "עלי אל-אסדי" הדגיש כי "מודעות לעובדה זו תגביר את התובנה והרוח הבונה בהתנגדות", והוסיף: קידום ערוצי דיפלומטיה וניהול משא ומתן עם הכובשים האמריקניים בנושאים חיוניים לא יועילו, כי הם לעולם לא מכבדים גישה כזו.

הוא ציין בהמשך: הניסיון הוכיח כי שום דבר לא מועיל כנגד האמריקאים מלבד ההיגיון של הכוח והשימוש בכלים שהם מכירים היטב והשתמשו בהם.

בסופו של דבר, יו''ר המועצה הפוליטית של נוג'בא התייחס לכך ש"אל לנו להתעלם ממאמציהם של האמריקאים להטיל רעב ולהכניע את המדינה שלנו", וכתב: אנו מבקשים מהמנהיגים הפוליטיים ומראש הממשלה לא להיכנע לפתרונות משפילים, ולהיות כנים עם העם לגבי תפקדם השלילי של הכובשים – שמחפשים לשלוט על עיראק – כדי שהאזרחים בעצמם יוכלו להחליט על עימות עם הכובשים.

החדשות האחרונות