נוג'בא הוציא הצהרב בה הדגיש:

החוק האנטי-ציוני בפרלמנט הוא מבורך, אבל יש בו פגמים גדולים/ השמטה של ​​חשובים חשובים מטיוטת החוק

תנועת נוג'בא שיבחה את ההחלטה החדשה של הפרלמנט העיראקי נגד "הנורמליזציה של יחסי בגדאד-תל אביב", וציינה כי בחוק הנ''ל יש פגמים גדולים, כתוצאה מהשמטת סעיפים חשובים מהטיוטה שלו, שיש לטפל בהם בזהירות.

לפי מרכז התקשורת וענייני המדיה של נוג'בא, תנועת ההתנגדות האסלאמית נוג'בא הוציאה הצהרה, ושיבחה את ההחלטה החדשה של הפרלמנט העיראקי להתמודד עם "הנורמליזציה של יחסי בגדאד-תל אביב", והעריכה את רצונם הטוב של חברי הפרלמנט, וגינה את העמדות ההתערבותיות של ארה"ב ובריטניה להתנגד לחוק הזה.

נוג'בא גם הזהיר את הממשלה שלא לעכב את יישום החוק, כך שעיכבה את יישום החוק לגירוש הכוחות הזרים הכובשים משטח עיראק.

ההצהרה של נוג'בא, תוך התייחסות לסירובה של התנועה להיכנס לתהליך המדיני בעיראק, הדגישה את הפגמים, העצות והשיקולים במונחים של ערכים אידיאולוגיים ולאומיים, על מנת למנוע את עקיפת החוק ההחלטה הנ''ל, כדלקמן:

 

1)     הכותרת של טיוטת החוק הזו הייתה "הפללה", אך שונתה ל"איסור" בעת אישור החוק. ברור מאוד שלמונח "הפללה" יש השפעה משפטית גדולה יותר מאשר המונח "איסור", והדבר גרם לסתירה בין כותרתו לטקסט שלו.

2)     חוק זה נועד מלכתחילה להתווסף לחוקים הקודמים כדי שהרשויות הרלוונטיות, בתמיכת האומה, יעמידו לדין את הבוגדים המניחים את התשתית להשפעת המוסד ושאר הארגונים הציוניים בצפון עיראק באופן גלוי ובבגדאד באופן סתור; לא להחליף את כל החוקים הקודמים.

3)     השמטת סעיף 4 - שהיה הסעיף החזק והמקיף ביותר בחוק זה - והחלפתו בסעיף קצר במספר סעיפים קטנים; כי הסעיף שנמחק כלל כל מיני קשרים עם המשטר הציוני והיו בו פרטים ברורים.

4)     נוצר פגם גדול בסעיף החלופי לסעיף 4, שכותרתו "עלייה לרגל למקומות קדושים בהסכמת משרד הפנים", שבנוסף להיותו שער לנורמליזציה של היחסים, לריגול ולהכרה מרומזת במשטר הציוני, מאפשר גם יצירת קשרים עם הערוצים הרשמיים של משטר זה לצורך קבלת אשרת כניסה לישראל וגם כניסתם לעיראק בתואר חשוד (עלייה לרגל)! הדבר יפר את החוק הזה ואת החוקים הקודמים ויפתח את הדלת לרווחה לפרויקט "הדת האברהמית" אותו מקדמת ארה''ב המרושעת.

5)     השמטת סעיף 5 מטיוטת החוק, הרואה את מתנגדי החוק, כולל יושבי ראש של שלוש הרשויות, סגניהם, שרים, חברי פרלמנט, יושבי ראש של משרדים, מנהלים כלליים ובעלי תפקידים מיוחדים,  ראויים ל"הוצאה להורג" באשמת "בגידה גדולה", כדי לראות בעונשם זהה לעונש של אנשים רגילים; בעוד שההשלכות של התנהגותם של בכירים צריכות להיות כפולות בהשוואה לאחרים, כי יש להם אחריות גדולה.

6)     השמטת סעיף 6 מטיוטת החוק, הכולל חברות ומוסדות אזרחיים מקומיים וזרים הפועלים בעיראק, אם יוכח כי הם פועלים לנורמליזציה עם ישראל. משמעות השמטת הסעיף הזה היא שחברות ומוסדות יכולים לנקוט בפעולות כאלה, במיוחד חברות ומוסדות זרים; כי אין חוק לגנות אותם ולא ניתן להתנהל משפטית או לגרש אותם על ידי מוסדות עיראקיים.

7)     העדר סעיף למניעת כל פעולה זרה בתוך עיראק במטרה לנרמל את היחסים עם ישראל. המשמעות היא שהשחקנים הגדולים ביותר בנורמליזציה עם ישראל יכולים להיכנס לעיראק באופן רשמי, בתנאי שלא יקדמו נורמליזציה עם ישראל בתוך עיראק. במקרה הזה, הרשויות העיראקיות לא יוכלו להתנהל משפטית איתם ואפילו לא יוכלו לבקש מהם לעזוב את עיראק!

 

ההצהרה של תנועת ההתנגדות האסלאמית נוג'בא שיבחה שוב את מקבלי ההחלטה בפרלמנט, וציינה כי עשויים להיות פגמים נוספים בחוק זה, וגם ציינה: אנו מבקשים מאחינו לבחון את החוק ביתר שאת על מנת שיתמלאו "חורים" כאלה, ולא באופן שהמראה שלו יהיה נגד נורמליזציה עם ישראל, אבל הפנים שלו יהיה בעד נורמליזציה.

בסופו של דבר הדגיש נוג'בא כי אסור לנציגי העם העיראקי להתעלם מהפגמים שנותנים תקווה לתומכי נורמליזציה עם ישראל ומסיתים את השאיפות של המשטר הציוני, וקרא לכל המדינות האסלמיות והערביות החופשיות להפעיל לחץ על ממשלותיהן כדי לאלץ אותן להדק את החבל סביב צווארו של המשטר הכובש ולהאיץ את השמדתה של ישראל, באמצעות המשך דרכה של עיראק.

החדשות האחרונות