מזכ''ל נוג'בא כתב בציוץ:

אל תחכו להזמנה לג'יהאד הסברתי/ הטקטיקה שהוצבעה על ידי אל-כעבי; פעולות בשטח האויב

המפקד הבכיר של ההתנגדות העיראקית קרא למשתמשים המאמינים למלא את חובת הג'יהאד ההסברתי, והשווה את התעמולה הרעילה של האויב ברשתות החברתיות למבצע צבאי בשטח האויב.

לפי מרכז התקשורת וענייני המדיה של נוג'בא, מזכ''ל תנועת ההתנגדות האסלאמית נוג'בא פרסם ציוץ בדף האישי שלו בטוויטר בו הסביר על ממדי "לחימה רכה", על המדיניות ההרסנית השולטת במרחב הסייבר ועל הצורך ב"ג'יהאד הסברתי".

האייתוללה "אכרם אל-כעבי" ציין כי "הלחימה הרכה של האויב במטרה לשלוט בחוכמת ההמונים הולכת ומתקדמת מדי יום מבחינת כלים וציוד"; ואמר: לחימה זו מתחילה מהשמועות הרעילות שאותן מפיצים שכירי החרב; החל בעיתונות ובמדיה משודרת ועד במרחב הסייבר הכולל רשתות חברתיות.

הוא אמר כי המאפיין הייחודי של הרשתות החברתיות הוא המהירות וקלות השימוש, והוסיף: כך מפיץ האויב רעיונות הנראים כגורם לשגשוג, אך בפנים הם הורסים ומעוותים את העובדות על מנת להסיט את הקהל, לשלוט בו ולדחוף אותו באופן בלתי מורגש לעבר רצונותיו ומטרותיו הרעים.

מזכ''ל נוג'בא ביקר על מדיניות המחיקה והצנזורה ברוב הרשתות החברתיות, כולל פייסבוק וכו', והוסיף: הן מחסלים זרמים העומדים נגד הרעיונות המעוותים שלהן. היום כולם יודעים ששמות, מילים, מאמרים, תמונות, סרטונים, דרשות או אפילו הודעות תנחומים פשוטות נמחקים ללא אזהרה מוקדמת.

אל-כעבי הסביר על שיטות הצנזורה החדשות המיושמות על ידי המעצמות השולטות במרחב הסייבר, והוסיף: גם חלק מהרשתות החברתיות אימצו את שיטת ההגבלה (ולא למחוק לחלוטין), והן מאפשרות לחשבונות של המשתמשים הצדיקים להגיע לרמה מסוימת, ואז מוחקות אותם כך שיצטרכו להתחיל מאפס; וכך הן עושות כדי ליצור השוואה [המבוסס על טעות בחישוב] בקהל בין חשבונות שקריים עם מיליוני עוקבים לחשבונות צדיקים עם עוקבים מוגבלים.

הוא הצביע על כך שהאויבים העלו את השליטה המקסימלית באתרים וברשתות החברתיות על סדר היום, והזכיר: גם אם משתמש לא יעקוב אחר החשבון הרצוי להם, הם מנהלים את המרחב הזה בצורה כזו שרעיונות אנטי-רציונליים יחלחלו לחברה ואנשים יימשכו לכל הכיוונים כמו בובות בידיהם.

המפקד הבכיר של ההתנגדות העיראקית התייחס לתפקידם המפוקפק של כמה בלוגרים ופעילים ברשתות החברתיות, וכתב: אלה שגרים [בעיקר] בחו"ל כבר מכרו את עצמם לסוכנויות הביון, שהן אויבי האסלאם וכפופות למדינות קולוניאליות ויהירות, וכולם יודעים כי הם מפיצים רעיונות רעילים במרחב הסייבר לפי תוכנית מדויקת.

שייח אכרם אל-כעבי הצהיר אז: סוגיות אלו מחייבות אותנו לעשות את "הג'יהאד ההסברתי" שאותו הדגיש המנהיג העליון. הוא ראה בג'יהאד הסברתי חובה דחופה לכולם, ולפיכך, כל מי שיכול לענות על הרעיונות האלה ולהתעמת איתם ולהדריך אנשים חייב לפעול מיד ולא לחכות להזמנה של מישהו למלא את חובתו הדתית.

הוא קרא למשתמשים המאמינים להיות פעילים במרחב הסייבר כדי למלא את חובותיהם הדתיות לג'יהאד, והדגיש: גיהאד הסברתי והתמודדות עם רעיונות סוטים וספקות, שמועות, הפצת שקר והונאה במרחב הקיברנטי הם חשובים לא פחות מפעיולות צבאית בשדה הקרב, כי הם פעילות להגן על הנוערים ועל החברה ולשמור עליהם כדי שלא ילכו שולל ולא להיות בחזית האויב.

בסופו של דבר, מזכ''ל נוג'בא ציין: למרות שרוב המרחב הקיברנטי (אם לא כולו) נמצא בידי האויב, הג'יהאד שלנו מבוסס על שימוש בפוטנציאלים חלופיים ועל זיהוי חולשות האויב בתחום זה; כפי שלוחם מבקש שהאדה מגיע ללב שדה הקרב ומבצע פעולות בשטח האויב.

 

החדשות האחרונות