בכיר בנוג'בא הכריז:

אם התערבותו של השגריר האמריקני לא תופסק, נפסיק לתמוך בממשלה/ ברכות לריאד!

אל-אסדי בירך על ההסכם בין איראן וסעודיה, ותיאר את ההתקרבות בין שתי המדינות החשובות באזור כהחלטה נבונה, ושוב הזהיר את הפוליטיקאים העיראקיים מפני הפעילות הדיפלומטית הלא-מקובלת של שגריר ארה''ב בבגדד.

לפי מרכז התקשורת וענייני המדיה של נוג'בא, יו''ר המועצה הפוליטית של ההתנגדות האסלאמית נוג'בא הסביר בראיון טלוויזיוני את השקפותיה של תנועה זו בתחומים שונים.

האייתוללה "עלי אל-אסדי" הדגיש את יציבות עמדותיה של תנועת נוג'בא בנוגע לסוגייות שונות בפנים ובחוץ, ואמר הצהרות, שעיקריהן כדלכמן:

 

התפקוד והאתגרים של ממשלת עיראק החדשה

תשומת הלב של ממשלתו של מר "אל-סודאני" לנושאים פנימיים הייתה טובה בכמה תחומים והצליחה להשיג את שביעת רצונו של הציבור; אבל ברמה האסטראטגית לא היו לה הישגים משמעותיים.

למרבה הצער, הממשלה מנסה לרצות את האמריקאים, אפילו במחיר של האינטרסים הלאומיים והאינטרסים של הציבור. הפוליטיקאים שלנו יצרו מפלצת דמיונית מארה''ב וחוששים שמעשיהם או דבריהם יכעסו אותה.

יש ספק שנכסיה של עיראק נמצאים בידי ארצות הברית, וככל הנראה מדובר במנוף ללחץ על הממשלה; אבל אין מידע בתחום הזה, ולאור יציאת עיראק מהסעיף השביעי של החלטת מועצת הביטחון, יש לשחרר את נכסי ארצנו ולהעמיד אותם לרשות הממשלה והבנק המרכזי. אז אסור לאפשר לארה''ב להשתמש בדומיננטיות של הדולר כמנוף ללחוץ על עיראק.

לא יחול שינוי בעמדות תנועת נוג'בא אם מסגרת התיאום או אחרים יופקדו על הקמת הממשלה. אנחנו בדרך כלל תומכים במבנה המשילות ויחד עם זאת, אנחנו מאמינים כי מי שיושב על כיסא ראש ממשלה צריך להעדיף את האינטרסים הלאומיים על פני האינטרסים המפלגתיים.

אחינו, שרבים מהם אמינים ובעלי היסטוריה ברורה בג'יהאד ובהקרבה עצמית למען המדינה, החליטו להיכנס לזירה הפוליטית עם מטרות ברורות, שבראשן היה לסיים את הכיבוש; אך אנו מבינים מההתנהגות שלהם שהם לכודים במסדרונות הפוליטיקה. כמובן שאין לנו ספק לגבי אמיתות כוונותיהם, אבל נראה שהקנוניות של הקולוניאליזם גרמו להם להיקלע למשחקים פוליטיים ולהסיט את ההתמקדות שלהם מהנושא המרכזי, שהוא סיום הכיבוש.

אנו ממליצים לאחינו וגם לראש הממשלה הנכבד - שכיהן ביושרה מאז 2004 - לשמור על ההיסטוריה הטובה והמוניטין שלהם ולא להיכנע ללחץ האמריקני ולקבל החלטות לטובת העם, שעמדתם כיום אסירת תודה לו.

אחד האתגרים שעומדים בפני עיראק הוא התערבותו של השגריר האמריקני בכל העניינים, החל מהפעלת לחץ על הממשלה והפרלמנט לנקוט עמדה לטובת אוקראינה ונגד רוסיה, ועד להתערבות בעניינים פיננסיים של המדינה ובתקצוב של המדינה! זה אינו מנהג הדיפלומטיה ולאף שגריר אין זכות כזו. חוץ מזה, זה מעיד על חולשת הממשלה, הציות והתלות של כמה זרמים פוליטיים שאינם מסוגלים למנוע ממנו להתערב.

לכן, אם היחסים הלא רצויים וחסרי התועלת עם השגריר האמריקני יימשכו, אנו עשויים להפסיק לתמוך בממשלה.

 

התנגדות נגד הכיבוש

מבחינת ההתפתחויות הפנימיות והחיצוניות, התקופה הנוכחית היא ההזדמנות הטובה ביותר עבור עיראק להשיג פיתוח ועצמאות, ואם היא תוזנח, הכובש ינצל את המצב בעיראק.

בנסיבות הנוכחית, עקב ההתפתחויות העולמיות, ארה''ב מתמודדת עם בעיות פנימיות רבות ומחפשת מוצא מחד גיסא ולאור היכולות של ארצנו, בעלות בריתה של עיראק קוראות לבגדד למלא תפקיד עצמאי ויעיל בסוגיות באזור מאידך גיסא.

המצב הנוכחי בעיראק היא כך שמדינות רבות השלימו כעת עם המצב המתפתח שלנו לאחר 20 שנים של קנוניות.

העמדה הקבועה והברורה של תנועת נוג'בא היא שארה''ב מבינה רק את שפת הכוח ולא תעזוב את עיראק דרך פתרונות דיפלומטיים. ב-2011 הכרחנו אותם לעזוב את אדמתנו במכות התנגדות, והוכחנו את נכונות נקודת המבט הזו.

כמובן שהאויב לא ישב בחיבוק ידיים וניסה לאלץ את ההתנגדות לסגת באמצעות פעולות כמו הצטיידות של דאע''ש ואל-קאעידה, הפעלת לחץ פוליטי וקנוניות שונות.

 

הסכם טהראן-ריאד

ערב הסעודיה ואיראן נחשבות למדינות חשובות באזור, שכל אחת מהן פועלת לפי האינטרסים שלה. ההסכם בין שתי המדינות טומן בחובו יתרונות לעיראק ולאזור כולו.

הפניה של ערב הסעודית מהקואליציה האמריקאית היה החלטה נבונה, ולמרות כל המחלוקות הקיימות, עלינו לברך אותה על כך; כי בעצם מדובר בשינוי כיוון מהציר האמריקאי לציר חזק יותר.

 

ביקורו של מזכ''ל תנועת הג'יהאד האסלאמי בבגדד

פלסטין היא הסוגיה המרכזית של המוסלמים והערבים. לכן נתמוך בפלסטין בכל כוחנו וכחלק מציר ההתנגדות ניכנס לסוגיה הזו בכל רמה הנדרשת.

בתגובה לאלו שראו בנסיעתו של "זיאד אל-נח'לה" לבגדד ובנאומו בטקס יום הקודס העולמי שם סימן להתעלמות של ההתנגדות מהממשלה ולאי-עמידה בנורמות הממשל, אנו אומרים שהוא נכנס לעיראק כאזרח ערבי עם דרכון וויזה חוקיים ולא הפעיל לחץ על הממשלה. כן, כמובן שהנסיעה הזו הביכה אתכם מול השגריר האמריקאי!

החדשות האחרונות