נסקר בדו''ח בוול סטריט ג'ורנל;

הפנטגון מבולבל מתקיפות ההתנגדות העיראקית/ התגובה המושכלת של דובר נוג'בא

עיתון אמריקאי מפורסם מתח ביקורת על מדיניות הבית הלבן כלפי המזרח התיכון וטען כי "ג'ו ביידן" חיזק את קבוצות ההתנגדות, במיוחד בעיראק, באמצעות צמצום נוכחותה הצבאית של ארה''ב באזור.

לפי מרכז התקשורת וענייני המדיה של נוג'בא, העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל", בדו''ח על מתקפת מל"ט לא מזוהה על בסיס בלתי חוקי של צבא ארה"ב בסוריה, ייחס את המבצע הקטלני הזה לתנועת ההתנגדות האסלאמית נוג'בא.

העיתון הזה התייחס למותו של קבלן ולנזק מוחי ל-22 אנשי צוות אמריקאיים במקום הפגיעה, וכתב בהסתמך על מקור בפנטגון: בתחילה לא הצלחנו לזהות את נקודת השיגור המדויקת, אך מהמספר הסידורי של מנוע המל"ט ניתן לומר שהוא קשור לאיראן וככל הנראה שוגר מצפון עיראק על ידי תנועת נוג'בא, המקורבת לרפובליקה האסלאמית של איראן.

בשיחה לעיתון וול סטריט ג'ורנל, "נצר אלשמרי" דוברו הרשמי של נוג'בא הצהיר בתגובה לטענה זו: נוג'בא תומך במבצע הזה ולמעשה רואה בהאשמות כאלה מקור לגאווה, אך אנו לא עמדנו מאחורי המתקפה האמורה.

בכיר אמריקאי (מבלי להזכיר את שמו) הצהיר בהקשר זה: אנחנו רואים באיראן אחראית לכל ההתקפות; ולכן, אין לנו רצון להתעמת עם כל המיליציות ואנחנו מאמינים שהן רוצות להוביל אותנו לדרך הזאת.

העיתון האמריקני הודיע על התסכול הגובר של הבכירים האמריקאיים מהמדיניות הצבאית של ממשל ביידן במזרח התיכון, וכתב: עם הנסיגה הבלתי מותנית מאפגניסטן והנוכחות המופחתת במזרח התיכון, כוחותינו נלכדים כעת בהתקפות חוצות גבולות של קבוצות הנתמכות על ידי איראן (במיוחד בעיראק), וזה הפך לאתגר רציני עבור הבית הלבן.

בסופו של דבר, וול סטריט ג'ורנל ציטט את דבריהם של מבקרי ממשל ביידן וציין: המשך ההתקפות הללו יכול לחזק קבוצות עיראקיות הנתמכות על ידי איראן, ועלינו ללחוץ על ממשלת "אל-סודאני" להפסיק אותן.

החדשות האחרונות