מכון מחקר וושינגטון:

אל-כעבי הוא מנהיגה היחיד של התנועה האנטי-אמריקאית בעיראק/ חלוקת עבודה אכזרית בקבוצות ההתנגדות!

בדו''ח אנליטי, מכון מחקר אמריקאי מפורסם הצביע על חלוקת עבודה בקבוצות התומכות בהתנגדות לאחר בחירתו של "מוחמד שיאע אל-סודאני" כראש ממשלת עיראק, והציג את מזכ''ל נוג'בא כיורשו של השהיד אל-מוהנדס וכמנהיג תנועת ההתנגדות האנטי-אמריקאית במדינה זו.

לפי מרכז התקשורת וענייני המדיה של נוג'בא, "מכון וושינגטון למדיניות המזרח הקרוב (WINEP)"  בניתוח שנכתב על ידי "חמדי מאליק" ו"מייקל נייטס" המומחים הבכירים שלו ציין כי מזכ''ל תנועת ההתנגדות האסלאמית נוג'בא הפך לדמות המרכזית המתנגדת לארה''ב בעיראק וכעת הוא מוביל את ההתנגדות במדינה הזו כיורשו של השהיד "אבו מהדי אל-מוהנדס".

מכון המחקר האמריקאי התייחס לנאומו של שייח "אכרם אל-כעבי" בכנס יום הקודס העולמי השנתי בבגדד, שנערך בנוכחות שגריר הרפובליקה האסלאמית של איראן ומזכ"ל תנועת הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, וכתב: הטקס הזה נערך על ידי ועדת התיאום של קבוצות ההתנגדות העיראקית, והצהרותיו של אל-כעבי בו היו הנאום החזק והיחיד שתקף את ארה''ב ואת שגריר ארה"ב בעיראק בנימה מאיימת מאוד.

מחברי הניתוח סוברים כי הקבוצות התומכות בהתנגדות בעיראק עשו חלוקת עבודה לאחר עליית ממשלת "אל-סודאני" לשלטון; המשמעות היא שחלקן חדרו למוסדות מדיניים ומבצעים כמו הפרלמנט והממשלה והן נמנעות מהכרזה מפורשת וקשוחה על עמדות אנטי-אמריקאיות, ובמקום זאת, הן הטילו באופן בלעדי את תפקיד ההנהגה של התנועה נגד הכיבוש למזכ"ל ההתנגדות האסלאמית נוג'בא.

מכון וושינגטון תיאר את התהליך הנ''ל כ"חלוקת עבודה אכזרית", וציין בסופו של דבר: היום כלי התקשורת המובילים של ההתנגדות ברשתות החברתיות כמו "סאברין ניוז" מכנים את אל-כעבי ראש מטה ההתנגדות, ותנועת נוג'בא צפויה להגביר את כמות המבצעים הצבאיים נגד כוחות אמריקאיים, בעיקר בשטח סוריה.

 

החדשות האחרונות