דובר נוג'בא בראיון לאל-מיאדין

הגלגל נהפך וארה''ב ובעלות בריתה נסוגות/ מימוש מלא של משוואת ההרתעה מול ישראל

אל-שמרי הודיע על מימוש מלא של משוואת ההרתעה של ציר ההתנגדות מול המשטר הציוני הכובש, והצהיר כי ציר הרשע בראשות ארה''ב הולך ועוזב ונסוג.

לפי מרכז התקשורת וענייני המדיה של נוג'בא, בראיון לרשת "אל-מיאדין", דוברה הרשמי של תנועת ההתנגדות האסלאמית נוג'בא תיאר את שיתוף הפעולה בין קבוצות ההתנגדות העיראקיות והפלסטיניות כעניין ברור וגלוי, והכריז: הקשרים האלה מתנהלים ברמות הגבוהות ביותר וללא הגבלה, ואנו מספקים לאחים המוג'אהדים הפלסטיניים את כל הכוח, האמצעים והחוויות שיש לנו בהתמודדות עם הכוחות האמריקאיים הכובשים.

המהנדס "נצר אל-שמרי" הצביע על נוכחותו ונאומו של מזכ''ל תנועת הג'יהאד האסלאמי בפלסטין בטקס יום הקודס בבגדד, והמשיך: היום, כולם צריכים לדעת שצורת הקרב כבר השתנתה. אנו, כתנועה עיראקית, מקריבים את חיינו למען חזון שחרור הקודס, ומאחלים להיות שותפים למערכה המכובדת הזו עם אחינו הפלסטיניים ולהשמיד את המשטר הכובש הזה.

הוא הדגיש את כישלון פרויקט הפשרה עם המשטר הציוני, וציין: לפני שנתיים, כמה משטרים ערביים מיהרו לנרמל את היחסים עם ישראל תחת לחץ ארה''ב והעמידו פנים שהם הגיעו להישגים ולניצחון; אבל היום הם כל כך שקטים כאילו הם בדרך המוות. הם מיהרו להתפשר, ועכשיו רואים שציר ההתנגדות הוא מאוחד ויש לו שליטה בזירות הקרב.

דובר נוג'בא אמר בחלק אחר של הראיון הזה: אנו בציר ההתנגדות, במיוחד בעיראק, הבנו היטב את האמירה של האימאם חמינאי כי "התחיל העידן הפוסט-אמריקאי", ורואים שציר הרשע בראשות ארה''ב הולך ונסוג; וגם התממשה משוואת ההרתעה מול המשטר הישראלי וכעת, תגובת האויב מלאה בפחד ובחוסר אונים בהשוואה לקרב "חרב הקודס".

בהמשך, אל-שמרי דיבר על בחינה מחדש של מדיניות האמון בוושינגטון על ידי משטרים ערביים, והוסיף: הם, שבעבר היו "בובות" צייתניות ותמכו במחבלים, לא מצייתים כעת להחלטות ארה''ב עקב חולשת הציר הציוני-אמריקאי, ובניגוד לעבר, הם מבקשים לפתוח דרכים חדשות; שדוגמה לכך אנו רואים במהלך הקולקטיבי שלהם לפיוס עם סוריה.

הוא גם ציין: לאחר תבוסת ארגון הטרור דאע''ש בעיראק, המשטר הציוני פגע במחנות של קבוצות ההתנגדות והגיוס העממי; אבל קבוצות ההתנגדות העיראקית מסוגלות היום לתקוף את הבסיסים של הכובשים האמריקאיים או הציוניים מחוץ לשטח עיראק.

בסופו של דבר, סגן מזכ''ל נוג'בא ציטט את דבריהם של מומחים ופוליטיקאים מערביים בולטים, והצהיר: ארה''ב ומחונכת שלה, ישראל, נחלשות מבפנים והולכות ונסוגות. קואליצית היהירות נכשלה מול התקדמות סין והקואליציות שנוצרו על ידי הרפובליקה האסלאמית. בעזרת האל ובזכות אחדות ולכידות, אנו נמצאים במצב הקרוב ביותר לניצחון, ולא מן הנמנע שנהיה בקודס ביום הקדוס הבא.

החדשות האחרונות