נערך במגדל אזדי;

נוג'בה בכנס הבינלאומי בטהרן; תמיכה בקודס הנכבדת והוקרה לאמנות מחויבת

הכנס הבינלאומי ל"אמנות מחויבת לתמיכה בקודס הנכבדת" נערך במגדל אזאדי בטהרן בשיתוף פעולה של נציגות ההתנגדות האסלאמית נוג'בא באיראן.

לפי מרכז התקשורת וענייני המדיה של נוג'בא, הכנס הבינלאומי ל"אמנות מחויבת לתמיכה בקודס הנכבדת" נערך ביום שני ב-20 בפברואר 2023 במגדל אזאדי בטהרן בשיתוף פעולה של נציגות ההתנגדות האסלאמית נוג'בא באיראן.

להלן דיווח על פרטי הכנס והצהרותיהם של הדוברים המוזמנים:

 

הרפובליקה האסלאמית של איראן תמשיך בדרך ההתנגדות לצד העמים המדוכאים/ אמנות מחויבת משרתת את הסוגיות החשובות של עולם האסלאם

ראש הוועדה לתמיכה במהפכה האסלאמית של העם הפלסטיני בלשכת הנשיאות האיראנית הודה למעורבים בקיום הכנס הזה, ואמר: כנס זה התקיים על ידי מאמצים של תומכי פלסטין וההתנגדות האסלאמית כצעד נדיר בשימוש בכישרון שנתן אלוהים, כך שטכניקות אמנותיות יהיו בקנה אחד עם האידיאלים.

האייתוללה "מוחמד חסן אחתרי" הדגיש את הצורך בסינרגיה במגזרים שונים, והמשיך: על האמנות בצורות יפות ובמסגרות רבות - קריקטורה, קולנוע, אנימציה, ספרות, שירה, דרמה וטכניקות אחרות – לשרת את הסוגיות החשובות של עולם האסלאם.

הוא התייחס לדעותיהם של האימאם חומייני (האל ירחם עליו) והמנהיג העליון, האימאם חמינאי, בנוגע לאמנות המהפכנית, וציין: האסלאם רוצה שהאמנות תשרת נושאים אנושיים ודתיים ותרבות אלוהית. המנהיג העליון הדגיש פעמים רבות כי אחד מיסודות האמנות הוא לשרת את האידיאלים האסלאמיים, במיוחד סוגיית פלסטין.

בחלק אחר של הנאום, יו"ר המועצה העליונה של אסיפת אהל אל-בית העולמית גינה מספר אמנים (כביכול) לא אנושיים בדנמרק, בהולנד ובצרפת שמחללים דברים קדושים באמתלה של חופש, ואמר: אנו מגנים את הפעולות המכוערות והזדוניות הללו, ומביעים את שנאתנו לממשלות התומכות בהם, שהפכו את האמנות לכלי נגד האומה האסלאמית.

האייתוללה אחתרי אמר כי יחד עם זאת, לא מספיק להסתפק בגינוי, והצהיר: עלינו להשתמש ביכולות האמנותיות שלנו כדי להתעמת איתם ולקדם את רעיון המאבק בדיכוי וביהירות בקרב כל האומות, במיוחד ברמת הסטודנטים והתלמידים.

הוא הביע צער על השתיקה של הקהילה הבינלאומית כלפי פשעי המשטר הציוני בפלסטין והתוקפנות של המשטר הסעודי נגד העם התימני המדוכא, והוסיף: יש צורך להשתמש באמנות מחויבת כדי להשמיד את ישראל, להדוף דיכוי ולחזק את ההתנגדות כדי לגייס את העולם נגד הפושעים.

ראש הוועדה לתמיכה במהפכה האסלאמית של העם הפלסטיני הזכיר בסוף: סוגיית פלסטין היא הסוגייה של כל המוסלמים כיום. היום ובשעה זו ממש נמשכים התנחלויות והרס של בתי האזרחים, הרג צעירים ושבי של נשים וילדים. המנהיג העליון וראשי הרפובליקה האסלאמית, כפי שעמדו לצד האומות הפלסטינית והתימנית עד עכשיו, ימשיכו בדרך זו.

 

תמיכתה של איראן בתנועות לשחרור אסירה תודה להנחיות של ה"ולי-פקיה"/ גיוס יכולות אמנותיות נגד אויבים

המנהיג הרוחני של המהפכה בבחריין הפריד בין אמנות אמיתית לטכניקות וולגריות, וציין: האומה האסלאמית נדרשת כעת לגייס את כל יכולותיה, כולל בתחום האמנות, כדי לתמוך ללא הרף בחזית ההתנגדות נגד האויב הציוני הכובש.

האייתוללה שייח "עיסא קאסם" שיבח את התמיכה הפומבית, הכנה והמתמשכת של הרפובליקה האסלאמית של איראן בסוגיית פלסטין ולקודס הנכבדת, והוסיף: למרות הפשרה של כמה משטרים ערביים עם ישראל, האומות האסלאמיות מודעות לתפקידה האחראי והמכובד של איראן בתמיכה בסוגיית פלסטין, ואנו מקווים לראות את האחדות של האומה האסלאמית.

הוא ראה בתמיכת איראן בתנועות לשחרור תוצאה של הנחיותם של ה"ולי-פקיה" ו"הפקיהים" החכמים, והוסיף: תמיכה זו תימשך גם אם לא תפורסם בתקשורת.

החבר הבחרייני במועצה העליונה של אסיפת אהל אל-בית העולמית הדגיש בסוף המסר שלו: בפלסטין ובקודס הנכבדת מתנהל קרב מתמשך בין האמת לשקר, שמשפיע על מדינות אסלאמיות אחרות כמו הר געש.

 

אמנות היא אחת הדרכים היעילות להילחם נגד ישראל/ ניצחון פלסטין במלחמת הנרטיבים

במהלך נאום בכנס הבינלאומי ל"אמנות מחויבת לתמיכה בקודס הנכבדת", הצהיר נציג הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני באיראן: הציונים השתמשו באמנות כנשק מתחילת פרויקט הכיבוש שלהם; עד כדי כך שמערבים רבים חושבים כעת שהמוסלמים פלשו ליהודים בפלסטין!

"נאצר אבו שריף" התייחס למלחמת הנרטיבים, והמשיך: למרות מאות מיליארדי הדולרים שישראל הוציאה והמאמצים שנערכים במרחב הקיברנטי לצנזר אותנו, הנרטיב של העם הפלסטיני הולך ומנצח כיום את השקרים שלהם; כי אמנים פלסטיניים, כולל השהיד "נאג'י אל-עלי" (קריקטוריסט פלסטיני ידוע), היו חלוצים והשתמשו ביכולתם כדי לשרת את האומה שלהם.

הוא הדגיש כי "סוגיית פלסטין ממשיכה להיות הסוגיה המרכזית בעולם האסלאם", ואמר: שימוש בשפת האמנות היא אחת הדרכים היעילות להילחם נגד המשטר הציוני, ואנו אסירי תודה לרפובליקה האסלאמית של איראן גם בתחום הזה.

 

פלסטין היא דאגה של אצילים ואמנים וולגריים איננים ראויים לעסוק בה

שגריר הרפובליקה של תימן באיראן, כאחד מהדוברים המוזמנים בכנס הזה, תיאר את הפלסטינים כאמנים ומפתחי האמנות, ואמר: העם הפלסטיני לא נכנע במאבק נגד השקר, ולימד לדורות שונים את ההתנגדות. פלסטין היא דאגה של אצילים, ואמנים וולגריים איננים ראויים לעסוק בה.

"אברהים אל-דיילמי" העריך את תמיכותיה של הרפובליקה האסלאמית של איראן במדוכאים בעולם, ובראשם במוג'אהדים הפלסטיניים, והוסיף: במהלך מלחמה בתימן כיבדנו אמנים ואמנות בתחומים שונים - שירה, ציור וכו' - תוך השקפה רוחנית וג'יהאדית, ולא נתנו לאויב לגבור עלינו בתחום זה.

הוא הדגיש את התמיכה המילולית והמעשית של העם התימני בעם הפלסטיני העמיד, וקרא לספק אפשרויות מספיקות לתמיכה באמנים המחויבים כדי שיוכלו למלא את תפקידם בצורה הטובה ביותר.

 

התנגדות נגד הכיבוש והיהירות היא אחת הדוגמאות לדרישת הצדק/ תפקידה החשוב של האמנות בחשיפת פשעי ישראל

במהלך נאום בכנס הבינלאומי הזה, מזכ''ל אסיפת אהל אל-בית העולמית ראה בהתנגדות את האופציה היחידה נגד הכיבוש והאוטוקרטיה, ואמר: רוב ההפרות של הנורמות הבינלאומיות בוצעו על ידי המשטר הציוני, והעמדה ההגיונית שלנו היא שריבונות פלסטין צריכה להיות בידי תושבי הארץ הזו, כולל מוסלמים, נוצרים ויהודים.

האייתוללה "רדא רמדאני" הדגיש את תפקידה החשוב של האמנות בהצגת פשעי הציונים, וציין: פלסטין היא ארץ קדושה ונכבדת לכל הדתות, שמתרחשים בה, למרבה הצער, האירועים המרים ביותר נגד העם, ואפילו האמנים המספרים את המתרחש בפלסטין נחשפים לאיום ולמוות.

הוא שיבח את קיום הכנס המפואר הזה לתמיכה בפלסטין ובקודס הנכבדת, והוסיף: לפי עיקרי הדתות האברהמיות והפסוקים של הקוראן הקדוש, גם משא ומתן ושלום צריכים להיות מבוססים על הצדק, ואחת הדוגמאות לדרישת הצדק היא התנגדות נגד הדיכוי והיהירות, שהפכה היום למגמה עולמית.

בסוף נאומו, הבכיר באסיפת אהל אל-בית העולמית תיאר את האימאם חומייני (האל ירחם עליו) כמחזיר כבוד האדם המבוסס על ההשראה, ואמר: הודות להתנגדות, פלסטין חיפשה כבוד אמיתי וזהו לקח גדול למבקשי החירות. ההתנגדות בהחלט תתפשט בעולם והיא תהיה ההקדמה להופעתו של האימאם מהדי (עליו השלום) ואז האנושות תחווה את הצדק האמיתי.


כל שכבות העם העיראקי, במיוחד האמנים, מתנגדות לנורמליזציה עם תל אביב

גם ראש מרכז "השהיד פאדל" למחקרים אסטרטגיים התייחס בכנס הזה להיסטוריה של העם העיראקי בתמיכה בסוגיית פלסטין ובגיוסם של אלפי עיראקים בסוף שנות ה-40 להילחם נגד המשטר הציוני הכובש, וציין: הן הכוחות הצבאיים, הן בתי המדרש והן העם העיראקי תמיד נקטו עמדה שלילית כלפי האויב הישראלי, והרוב המכריע של העם הזה מתנגד לנורמליזציה עם המשטר הציוני.

האייתוללה ד''ר "אחמד סעדי" הזכיר משוררים עיראקיים בולטים כמו "ואילי" ו"ג'וואהרי" כנציגי קהילת האמנים העיראקית, אשר ביצירותיהם ראו בפלסטין הסוגיה העיקרית והמרכזית של האומה האסלאמית והאשימו את המתפשרים.

 

יש לציין כי בחלק האחרון של האירוע הוענקו פרסים לאמנים נבחרים ב"פסטיבל הקריקטורה הבינלאומי של יום קודס העולמי השלישי" תוך קריאת ההצהרה של סגל השופטים.

ראוי להזכיר שכנס הזה נערך על ידי "הוועדה לתמיכה במהפכה האסלאמית של העם הפלסטיני בלשכת הנשיאות האיראנית" ובשיתוף פעולה של מוסדות מהרפובליקה האסלאמית וממדינות אחרות ובנוכחות של דמויות לאומיות ובינלאומיות כגון "נאצר כנעני" דובר משרד החוץ של הרפובליקה האסלאמית של איראן, האייתוללה "רדא רמדאני" מזכ''ל אסיפת אהל אל-בית העולמית, אברהים אל-דיילמי" שגריר הרפובליקה של תימן באיראן, "נאצר אבו שריף" נציג הגי'האד האסלאמי הפלסטיני באיראן ו"סייד מורטדה אל-סנדי" נציג המהפכנים הבחריינים.

החדשות האחרונות