הטענה של מכון וושינגטון;

למזכ''ל נוג'בא היו פגישות חשאיות עם גורמי מודיעין רוסיים במוסקבה!

מכוני מחקר מערביים ממשיכים לנתח ולהעלות השערות לגבי הפרטים והממדים של ביקורו של שייח אכרם אל-כעבי ברוסיה בסוף נובמבר אשתקד.

 לפי מרכז התקשורת וענייני המדיה של נוג'בא,  דו"ח של "מכון וושינגטון למדיניות המזרח הקרוב (WINEP)" מאת "אריק יבורסקי", חוקר פוליטי ומומחה לעולם הערבי, התמקד בביקורו של מזכ"ל תנועת ההתנגדות האסלאמית נוג'בא ברוסיה ובהשלכות אפשריות שלו.

בתחילה התייחס המחבר לפגישותיו של שייח אכרם אל-כעבי עם סגן שר החוץ הרוסי, יועצו של הנשיא פוטין והמופתי של המוסלמים במוסקבה, והוסיף: מזכ''ל נוג'בא גם התראיין לרשת הטלוויזיה "RT" וללא ספק היו לו פגישות חשאיות עם גורמי מודיעין רוסיים!

לפי הדו''ח באתר של מכון המחקר האמריקאי, רמת האירוח הגבוהה הזו מראה כי לרוסיה יש פרספקטיבה חדשה של אינטראקציה לפיה הגדירה אינטרסים משותפים עם מנהיגי ההתנגדות העיראקית בהתמודדות עם המערב, והיא מנסה לשתף פעולה עם קבוצות הנתמכות על ידי איראן באזור.

בחלק אחר של הדו''ח נכתב: תנועת נוג'בא היא יחידת ההתנגדות העיראקית הפעילה ביותר בסוריה, וככל הנראה, שייח אכרם אל-כעבי ינהל שיחות עם הרוסים בנושא הזה. בשבוע שעבר, גם קבוצה בשם "ארגון אל-ווארת'ין", שיש לה שייכות או יחסים חזקים עם נוג'בא, תקפה את הבסיס הצבאי האמריקני "אל-טנף" באמצעות שלושה מל"טים מתאבדים.

בסופו של דבר, חוקר מכון המחקר וושינגטון ציין: לאור המתיחות הנוכחית בין רוסיה למערב, במיוחד המלחמה באוקראינה, מוסקבה החליטה להתקרב לקבוצות ההתנגדות האנטי-אמריקניות, וביקורו של אל-כעבי מעיד על התעצמותו של תהליך זה. בשיחה עם בוגדנוב, הוא אמר כי נוג'בה לא תאפשר לארה''ב לחדור לאדמות ולעושר של עיראק על ידי המשך הכיבוש.

החדשות האחרונות