דיפלומטיית ההתנגדות בתחנת מוסקבה;

מזכ''ל נוג'בא נפגש עם נציגיו המיוחדים של פוטין/ יוזמתו של אל-כעבי לפתוח פרק חדש ביחסי עיראק-רוסיה

הבכיר בהתנגדות העיראקית התייעץ והחליף דעות עם בכירים רוסיים במהלך נסיעתו למוסקבה.

לפי מרכז התקשורת וענייני המדיה של נוג'בא, מזכ''ל תנועת ההתנגדות האסלאמית נוג'בא נפגש ושוחח עם שלושה בכירים רוסיים במהלך נסיעתו לרוסיה.

בפגישה עם סגן שר החוץ והנציג המיוחד של נשיא רוסיה במזרח התיכון ובאפריקה, האייתוללה "אכרם אל-כעבי" דיבר על נכונותו לשתף פעולה על מנת לשפר את היחסים בין בגדאד למוסקבה, והצהיר: לא נאפשר לארה''ב לבזוז את האדמה והעושר של עיראק באמצעות המשך הכיבוש שלה.

הוא הצביע על התפתחויות נוכחיות בזירה הבילאומית המובילות את העולם להיווצרות סדר עולמי חדש, והדגיש: העולם החדש הוא רב-קוטבי ואינו מקבל את הדומיננטיות המוחלטת של ארה''ב.

הבכיר בהתנגדות העיראקית הסביר על ההשקפות והגישות של תנועת נוג'בא בתחומים הג'יהאדיים-פוליטיים, וראה כחשוב את תפקידה של רוסיה במשוואות גלובליות, במיוחד באזור מערב אסיה.

גם "מיכאיל בוגדנוב" ראה את אומות האזור כמעוניינות בהשגת השלום והריבונות על גורלן, וציין: תנועת נוג'בא, הן בעיראק והן בסוריה, מילאה תפקיד חשוב ויעיל במאבק בטרור.

הוא גם אישר את הצהרותיו של מזכ''ל נוג'בא ואמר: יש צורך להגביר ולחזק את היחסים בין מדינותינו, ועלינו להשיג מטרה זו בכל התחומים הפוליטיים, הכלכליים והתרבותיים.

בפגישה אחרת שוחח מזכ"ל ההתנגדות האסלאמית נוג'בא עם יועצו הבכיר של ולדימיר פוטין וראש המכון הרוסי ללימודי המזרח.

אל-כעבי הסביר על המצב הנוכחי בעיראק, והציג את רעיונותיו המוצעות לפתרון הבעיות ולהתגבר על האתגרים המשותפים של שתי האומות.

בהמשך, פרופסור "ויטלי נאומקין" שיבח את פעילותה האפקטיבית של תנועת נוג'בא, והוסיף: הרחבת היחסים בין שתי המדינות היא בלתי נמנעת, ובהתחשב בתרבותה העשירה של עיראק, עלינו להרחיב באופן מקיף את היחסים התרבותיים והמדעיים בין שתי המדינות.

הפגישה הבאה של מזכ"ל נוג'בא הייתה עם המופתי וראש האסיפה הרוחנית של המוסלמים ברוסיה, ובה החליפו הצדדים דעות על האתגרים הדתיים וניטרול הקנוניות.

שייח "אכרם אל-כעבי" ראה צורך להתעמת עם העיוות של הדתות האלוהיות על ידי בני המערב, ותיאר כחשוב את תפקידן של רוסיה ואיראן במניעת עיוותים כאלה.

הוא גם תיאר את עיראק כמקום מתאים להתכנסות ולשיתוף פעולה בין המדינות בכיוון זה.

גם שייח "אלביר קרגנוב", בפגישה עם מזכ"ל נוג'בא, הסביר על תפקידה המרכזי של האסיפה הרוחנית של המוסלמים ברוסיה בתהליך הוליטי של מדינה זו, וקרא לעימות יעיל עם הכאוס הנוצר על ידי ארה''ב בתחום הדת.

החדשות האחרונות