הצהרתו של נוג'בא ביום השנה החמישי לניצחון על דאע''ש;

לא נשכח עוינות ובגידות/ האייתוללה חמינאי וגנרל סולימאני; התומכים הבולטים בעם העיראקי במאבק בטרור

ביום השנה החמישי להתגברות על הטרור התכפירי, תנועת נוג'בא הזכירה את העוינות והבגידות שבוצעו נגד עיראק, והעריך את המנהיג העליון של איראן והשהיד סולימאני בתור התומכים והידידים הבולטים של העם הזה.

לפי מרכז התקשורת וענייני המדיה של נוג'בא, תנועת ההתנגדות האסלאמית נוג'בא הוציאה הצהרה לרגל יום השנה החמישי לתבוסת ארגון הטרור דאע''ש, ובירכה את השהישים, הלוחמים, המרג'עיה ואת העם העיראקי על הניצחון הגדול הזה.

בהצהרה הזאת הוזכרו השלבים של הפרויקט ההרסני המכונה "ח'ליפות דאע''ש", שהיה לו תמיכה כספית ענקית ותמיכה לוגיסטית זרה, ונכתב: בני העם המדוכא שלנו מזכירים איך האויבים פעלו כדי לקחת את חייה של האומה הזו במהלך התקופה ההיא; וגם לא שכחו את חוסר התמיכה ואת הבגידה של האחים.

בהמשך, תנועת נוג'בא התייחסה לכך כי "ההתקוממות של ההתנגדות האסלאמית במסגרת כוחות הגיוס העממי הובילה לשינוי במשוואה", וציינה: בני העם העיראקי הנכבדים, שהתקוממו מרצונם בשורות של הגיוס העממי, לא יכולים לשכוח אלה שעמדו לצידם ברגעים הקשים ההם. הבולטים שבהם היו הרפובליקה האסלאמית של איראן ומנהיגה החכם האייתוללה "סייד עלי חמינאי", שעשה ככל שביכולתו לתמוך ושלח את המפקד האמיץ של הצבא האסלאמי, השהיד "חאג' קאסם סולימאני", לעזור לנו. גם לא יישכחו אחיו של השהיד סולימאני במשמרות המהפכה של איראן והלוחמים הצדיקים של חיזבאללה בלבנון שעמדו לצד השהיד "חאג' אבו מהדי אל-מוהנדס", המפקד האמיץ בשטח, השהיד הנצחי של עיראק, מפקד הגיוס העממי ואדריכל הניצחונות.

בחלק אחר של הצהרת נוג'בא הוזכרו המכשולים שהוצבו על ידי משטרים עוינים בדרך להתמודדות עם הטרור התכפירי, והוצהר: אך בברכת האימאם מהדי (עליו השלום) ובברכת דמם של השהידים הצדיקים ועמדתם של הרשויות הדתיות העליונות והלוחמים האמיצים, חץ בעינו של האויב, הושג ניצחון ברור, הובס צבא החושך, וכל מי שתמך בו היה המום ממכת ההתנגדות, וסוכלו כל תוכניותיו המרושעות.

בהצהרה זו הודגש כי "כדי להמשיך את הניצחון הזה, לא מספיק להסתפק בהכרת תודה, אלא יש לנסות לשמור על המורל, האחדות, השם הטוב, האמונה האיתנה וחיזוק היחסים בין הגיוס העממי לבין קבוצות נדיבות ידידותיות", והוכרז: אנו מנצלים את ההזדמנות הגדולה הזו כדי לחדש את עמדתנו במניעת הכיבוש, ומאמינים כי הדרך היעילה להתמודד איתו היא האופציה הצבאית ואין פתרון אחר.

בסופה של ההצהרה, תנועת ההתנגדות האסלאמית נוג'בא הבטיחה לאלוהים הכל יכול, לאימאם מהדי (עליו השלום), לרשויות הדתיות ולבני האומה האסלאמית להיות מגן חזק, מבצר בלתי חדיר וחייל מוכן להתגונן מפני קנוניות וסכנות, ולפעול למען ההעלאה, הכבוד, ההתקדמות והפיתוח של עיראק.

החדשות האחרונות