ניתוח עמדות התנועה בעיתון ציוני;

ג'רוזלם פוסט: נוג'בא עדיין מבקש לסגור חשבון/ מערכה חדשה המתמקדת באזור כורדיסטן

אנליסט ישראלי ניתח את עמדותיו של דובר ההתנגדות האסלאמית נוג'בא, והצהיר כי התנועה עדיין מבקשת לסגור חשבון עם המעורבים בהתנקשות במפקדי ההתנגדות, וכנראה השיק מערכה חדשה המתמקדת באזור כורדיסטן.

לפי מרכז התקשורת וענייני המדיה של נוג'בא, דו''ח בעיתון הציוני "ג'רוזלם פוסט" מאת "סת' פרנצמן", עיתונאי ואנליסט ביטחוני, ניתח את תגובתו של דובר תנועת ההתנגדות האסלאמית נוג'בא לטענות האחרונות של שר החוץ האמריקני לשעבר.

בדו''ח זה, בהתייחסות לראיון של המהנדס "נצר אלשמרי" לערוץ הטלוויזיה "אל-אתג'אה", נאמר: דובר נוג'בא, קבוצת התנגדות פרו-איראנית הנחשבת לאחת הקבוצות האנטי-אמריקאיות ביותר בעיראק שעומדת מאחורי מתקפות רקטות ומזל"טים רבות נגד כוחות צבא ארה"ב בשנים האחרונות, האשים גורמים בוגדים בשירות הביון העיראקי בהשתתפות בהתנקשות בגנרל סולימאני ואבו מהדי אל-מוהנדס.

לפי ג'רוזלם פוסט, הבכיר בתנועת נוג'בא הכחיש השפעה כלשהי בקרב מקורבי [השהידים] סולימאני ואל-מוהנדס, והאשים גורמים בוגדים בממשלת עיראק וקרא להעמיד לדין את אלה ששיתפו פעולה עם ארה''ב במבצע הזה.

פרנצמן התייחס אז להתבטאויותיו של המהנדס אלשמרי לפיהן סוכני ביטחון כורדים משתפים פעולה עם כוחות המוצבים בשגרירות ארה"ב בבגדאד, ותיאר את תנועת ההתנגדות האסלאמית כאחד האשמים העיקריים בהתקפות על השגרירות, כמו גם במתקפות הטילים בארביל.

ג'רוזלם פוסט הוסיף בהקשר זה: דובר נוג'בא דיבר בראיון הטלוויזיוני גם על כיבוש שטח עיראק על ידי הצבא הטורקי, מה שעשוי להיות חלק ממערכה חדשה במטרה לפגוע בבסיסים טורקיים בצפון המדינה.

העיתון הציוני כתב בסופו של דבר: נראה כי נוג'בא עדיין מבקש לסגור חשבון לאור העצמת עמדותיו האנטי-אמריקניות באמתלה של נאומי "מייק פומפאו", ולכן סביר שבאופק העתידי נראה סבב חדש של התקפות שלהם, במיוחד באזור כורדיסטן.

החדשות האחרונות